ledelsesrådgivning
for nordisk mediekoncernKoncern- og internetstrategi
Intro
Fra formulering af strategi til fuld nordisk implementering
Kunden er en ledende nordisk mediekoncern, der har en dominerende markedsandel inden for sine fagområder. For at imødegå ændrede forbrugsvaner har virksomheden investeret i internetaktiviteter gennem organisk udvikling og opkøb.
Case
Koncern- og internetstrategi for nordisk mediekoncern
PROBLEM
Investeringer giver ikke det ønskede afkast og der opleves ikke tværnordiske synergier.
TEAM
Tom Elberling var projektleder for to teams bestående af virksomhedens udvalgte ledere og eksperter samt eksterne konsulenter.
LØSNING
En AS-IS analyse af gruppens nuværende internetstrategier og initiativer mundede ud i en tværnordisk internet koncernstrategi indeholdende anbefalinger af, hvilke forretningsenheder, der burde fastholdes eller sælges samt akkvisitionsstrategi. Desuden blev der designet og opbygget en governance struktur samt designet og implementeret konkrete internet initiativer.
RESULTAT
Koncernen fik en guidet rejse fra formulering af koncernstrategi til fuld nordisk implementering. Herunder fælles mål og markedsplaner samt et tværnordisk samarbejde både internt og eksternt.
Forrige
« INTERIM LEDELSE
Næste
MARKEDSANALYSE OG -RÅDGIVNING »