ledelsesrådgivning

for global software gruppe

 

Organisationsudvikling – ny nordisk enhed

Intro

Styrkelse af kommunikation mellem Norden og amerikansk hovedkontor

Kunden er en ledende global software gruppe med en dominerende markedsandel inden for sine kerneområder. Salgs- og marketing organisationerne i datterselskaberne i EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika) benytter en lang række IT værktøjer, der er stillet til rådighed af koncernens amerikanskbaserede hovedkvarter.

Case

Nordisk adoptionsenhed for global software gruppe

PROBLEM

 

Datterselskaber i EMEA oplever ikke at hovedkvarteret lytter til lokal feedback, og der bliver ikke kommunikeret på tværs af landegrænser vedrørende adoption af nye initiativer.

TEAM

Tom Elberling var projektleder for den nordiske region bestående af en række af virksomhedens udvalgte ledere og eksperter samt eksterne konsulenter.
 

LØSNING

 

En AS-IS analyse af brugen af eksisterende – og adoptionen af kommende – salgs- og marketingværktøjer samt respektive lokale behov munder ud i en række anbefalinger. Disse indeholder bl.a. design og opbygning af en transnational EMEA adoptionsenhed, der kan fungere som koordinerende element i dialogen mellem hovedkvarter og lokale datterselskaber.

RESULTAT

EMEA adoptionsenhed designet og opbygget for de flere hundrede salgs- og marketingværktøjer. For den nordiske region iværksættes desuden et nyt tværgående forum – Subsidiary Tool Council – hvor forretningslederne kan koordinere globale tiltag med lokale og regionale ønsker og krav. Dette medfører mere gnidningsfri kommunikation og frigørelse af tid til operationel eksekvering.

Forrige

« MARKEDSANALYSE OG -SEGMENTERING

Næste

PR OG BRANDING »