ledelsesrådgivning
for global software gruppeOrganisationsudvikling – ny nordisk enhed
Intro
Styrkelse af kommunikation mellem Norden og amerikansk hovedkontor
Kunden er en ledende global software gruppe med en dominerende markedsandel inden for sine kerneområder. Salgs- og marketing organisationerne i datterselskaberne i EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika) benytter en lang række IT værktøjer, der er stillet til rådighed af koncernens amerikanskbaserede hovedkvarter.
Case
Nordisk adoptionsenhed for global software gruppe
PROBLEM
Datterselskaber i EMEA oplever ikke at hovedkvarteret lytter til lokal feedback, og der bliver ikke kommunikeret på tværs af landegrænser vedrørende adoption af nye initiativer.
TEAM
LØSNING
En AS-IS analyse af brugen af eksisterende – og adoptionen af kommende – salgs- og marketingværktøjer samt respektive lokale behov munder ud i en række anbefalinger. Disse indeholder bl.a. design og opbygning af en transnational EMEA adoptionsenhed, der kan fungere som koordinerende element i dialogen mellem hovedkvarter og lokale datterselskaber.
RESULTAT
Forrige
« OPTIMERING AF DRIFTSMODEL
Næste
PR OG BRANDING »