marketingledelse

for skandinavisk software virksomhed

 

PR og branding i USA

Intro

Fra vilde drømme til kapring af første kunde i USA 

Kunden er en skandinavisk leverandør af udviklingssoftware til opgradering og web-enabling af ERP forretningssystemer.

Case

PR og branding i USA for skandinavisk software virksomhed

PROBLEM

 

Virksomhedens ejerkreds vil gerne markedsføre softwaren i USA, men er i tvivl om, hvordan opgaven skal gribes an.

TEAM

Tom Elberling var konsulent på opgaven og med hele vejen fra koncept til gennemførelse.
 

LØSNING

 

Marketingmateriale såsom brochure, website, kundecases, PR plan og pressekit bliver fremstillet. Prisstruktur, partnerstrategi, partneraftaler og licenskontrakter bliver udformet, og messestand designes som forberedelse til deltagelse i fagmesse i Texas.

RESULTAT

Roadshows på øst- og vestkysten samt Texas. Messe og journalistinterview bliver gennemført, hvilket resulterer i massiv presseomtale i amerikanske fagblade og på relevante websites. Relation bliver skabt til en industriel virksomhed i Ohio, der kort tid efter bliver virksomhedens første kunde i USA.

Forrige

« ORGANISATIONSUDVIKLING

Næste

SALGSPROCESSER OG -DRIFT »