marketingledelse
for skandinavisk software virksomhedPR og branding i USA
Intro
Fra vilde drømme til kapring af første kunde i USA
Kunden er en skandinavisk leverandør af udviklingssoftware til opgradering og web-enabling af ERP forretningssystemer.
Case
PR og branding i USA for skandinavisk software virksomhed
PROBLEM
Virksomhedens ejerkreds vil gerne markedsføre softwaren i USA, men er i tvivl om, hvordan opgaven skal gribes an.
TEAM
Tom Elberling var konsulent på opgaven og med hele vejen fra koncept til gennemførelse.
LØSNING
Marketingmateriale såsom brochure, website, kundecases, PR plan og pressekit bliver fremstillet. Prisstruktur, partnerstrategi, partneraftaler og licenskontrakter bliver udformet, og messestand designes som forberedelse til deltagelse i fagmesse i Texas.
RESULTAT
Roadshows på øst- og vestkysten samt Texas. Messe og journalistinterview bliver gennemført, hvilket resulterer i massiv presseomtale i amerikanske fagblade og på relevante websites. Relation bliver skabt til en industriel virksomhed i Ohio, der kort tid efter bliver virksomhedens første kunde i USA.
Forrige
« ORGANISATIONSUDVIKLING
Næste
SALGSPROCESSER OG -DRIFT »