ledelsesrådgivning
for skandinavisk software virksomhedMarkedsanalyse og -segmentering
Intro
Strategisk markedsanalyse og prioritering
Kunden er en skandinavisk leverandør af udviklingssoftware til opgradering og web-enabling af ERP forretningssystemer.
Case
Markedsanalyse og -segmentering for skandinavisk softwarevirksomhed
PROBLEM
Virksomheden baserer deres ydelser på en specifik IBM hardware platform. Man er usikker på den forretningsmæssige levetid for denne hardware samt i hvor stor grad, denne er udbredt på det europæiske marked.
TEAM
Tom Elberling var konsulent på opgaven.
LØSNING
En analyse af det europæiske ERP-software marked baseret på udbredelsen af en specifik IT-platform mundede ud i en prioritering af markeder til yderligere bearbejdning baseret på kundens strategiske situation.
RESULTAT
Virksomheden fik klarhed over markedsvolumen, levetiden af hardwaren og anbefaling af markedsprioritering, der dannede grundlag for den strategiske beslutningsproces samt investeringsbeslutninger.
Forrige
« MARKEDSANALYSE OG -RÅDGIVNING
Næste
OPTIMERING AF DRIFTSMODEL »