salgsledelse
for skandinavisk software virksomhedSalgsprocesser og -drift
Intro
Fra nyt CRM-system til fastholdelse af 2 nøglekunder…
Kunden er en skandinavisk leverandør af udviklingssoftware til opgradering og web-enabling af ERP forretningssystemer.
Case
Design og drift af salgsprocesser for skandinavisk software virksomhed
PROBLEM
Virksomheden klarer salg gennem eksisterende kunder via konsulentstyrken, men har brug for en professionalisering af hele salgsprocessen og opbygning af salgsorganisation, så nye kunder nemmere kan erhverves.
TEAM
Tom Elberling var konsulent på opgaven og med hele vejen fra koncept til gennemførelse.
LØSNING
Erhvervelse af database med kundeemner samt udvælgelse og implementering af CRM-system. Udvikling af processer til kundeakkvisition og -fastholdelse inklusiv KAM planer. Tilbudsskabelon og kundepræsentationer udvikles og indføres.
RESULTAT
Salgsorganisation opbygges og drives hvorved nye kunder kan erhverves og eksisterende kunder bedre fastholdes. Afsætning forbedres med 10% og 2 nøglekunder fastholdes.
Forrige
« PR OG BRANDING
Næste
TRANSFORMATION AF KUNDEKONTAKTPUNKTER »