salgsledelse

for skandinavisk software virksomhed

 

Salgsprocesser og -drift

Intro

Fra nyt CRM-system til fastholdelse af 2 nøglekunder…

Kunden er en skandinavisk leverandør af udviklingssoftware til opgradering og web-enabling af ERP forretningssystemer.

Case

Design og drift af salgsprocesser for skandinavisk software virksomhed 

PROBLEM

 

Virksomheden klarer salg gennem eksisterende kunder via konsulentstyrken, men har brug for en professionalisering af hele salgsprocessen og opbygning af salgsorganisation, så nye kunder nemmere kan erhverves.

TEAM

Tom Elberling var konsulent på opgaven og med hele vejen fra koncept til gennemførelse.  

LØSNING

 

Erhvervelse af database med kundeemner samt udvælgelse og implementering af CRM-system. Udvikling af processer til kundeakkvisition og -fastholdelse inklusiv KAM planer. Tilbudsskabelon og kundepræsentationer udvikles og indføres.

RESULTAT

Salgsorganisation opbygges og drives hvorved nye kunder kan erhverves og eksisterende kunder bedre fastholdes. Afsætning forbedres med 10% og 2 nøglekunder fastholdes.

Forrige

« PR OG BRANDING

Næste

TRANSFORMATION AF KUNDEKONTAKTPUNKTER »