ledelsesrådgivning

for GLOBAL transport- virksomhed

 

Tværgående forretningsprocesser

Intro

Ensretning af processer muliggør europæisk ekspansion

Kunden er en ledende global transportvirksomhed. For virksomheden kan organisk udvikling og opkøb bedst blive understøttet ved, at der bliver etableret konsoliderede processer på tværs af landegrænser.

Case

Tværgående forretningsprocesser for global transportvirksomhed

PROBLEM

 

Kundernes serviceønsker kan ikke umiddelbart indføres, da ensartede transportkæder ikke kan dokumenteres i alle lande grundet forskellige processer og systemer.

TEAM

Tom Elberling var projektleder for en række projektspor med deltagelse af 30 af virksomhedens udvalgte eksperter samt eksterne konsulenter.
 

LØSNING

 

Gennem en AS-IS analyse af eksisterende, europæiske processer for opsamling og levering af emner samt tilhørende målepunkter formulerer teamet et konsoliderende TO-BE rammeværk, der skal erstatte og ensrette de transnationale processer. TO-BE rammeværk bliver indført via en driftshåndbog og pilotprojekter på udvalgte lokationer.

RESULTAT

Viden indsamlet via pilotprojekter danner grundlag for den videre udrulning til alle lande, hvilket muliggør opfyldelse af kundeønsker samt opnåelse af de videre vækstmål.

Forrige

« TRANSFORMATION AF KUNDEKONTAKTPUNKTER

Næste

VÆKSTSTRATEGI »